<< Jak cię widzą, tak cię piszą

Rozważania na temat tworzenia wizerunku mamy już za sobą. „Futura” włożyła maksimum wysiłku, zaprosiła interesujących gości, postawiła właściwe pytania. Trochę zabrakło interakcji, dyskusji, przydałoby się więcej publiczności . Było kilka ekscytujących momentów. Gwiazdą okazał się dr Piotr Szarszewski, ale zabrakło najwłaściwszych adresatów, czyli pracowników koszalińskiego Ratusza. W poniedziałek 12.05.2014 r. w audytorium Politechniki Koszalińskiej przy ul. Eugeniusza Kwiatkowskiego odbyła się V Ogólnopolska Konferencja Naukowa PR – Sztuka skutecznej komunikacji Spotkanie rozpoczął płk Dariusz Kryszk wystąpieniem na temat wizerunku Wojska Polskiego w kontekście 15 lat w NATO. Pułkownik jest specjalistą Departamentu Prasowo-Informacyjnego Ministerstwa Obrony Narodowej, który od 13 lat zajmuje się wojskowym Public Affairs. Co się okazuje? Wojsko Polskie – to dobra marka- cieszy się szacunkiem i zaufaniem dużej części społeczeństwa polskiego.- stwierdził prelegent. Ma lepszą markę niż siły zbrojne na Zachodzie i w Stanach Zjednoczonych we własnych krajach. Próba odpowiedzi na pytanie, dlaczego tak jest, nie była jednoznaczna - polska tradycja walk niepodległościowych, mniejsze ruchy pacyfistyczne? – można się zastanawiać. W Niemczech uroczystości państwowe z udziałem wojska bojkotowaliby pacyfiści. U nas patriotyzm łączy się z Wojskiem Polskim. Kolejną prelekcję wygłosił Kamil Newczyński z SocialTalk.pl, a zestawienie jego wystąpienia z poprzednikiem mogło wszystkich przyprawić o zawrót głowy ( i przyprawiło). Niemal hip-hopowe wystąpienie vlogera ( więcej wideo niż tekstu), pełnego ekspresji i specyficznej frazy z wartościami Bóg- Honor – Ojczyzna należało do efektów specjalnych konferencji. Pułkownik okazał się człowiekiem elastycznym. Kamil Newczyński, wyróżniony przez miesięcznik Press jako jeden z trzynastu najpopularniejszych vlogerów w Polsce w 2012 r. opowiedział, dlaczego lubi wszystko, co związane jest z Social Media oraz jak internetowy ekshibicjonizm wpływa na jego wizerunek. Konkluzja wypowiedzi była prosta: Nieważne jak, byle mówili. To z pewnością maksyma dla celebrytów, nie dla firm walczących o swój wizerunek. Kolejny prelegent, Michał Mętlewicz – Public Relations manager VIWA Entertainment przekazal informacje na temat wymienionej spółki, jej działań wizerunkowych oraz rozwijącego się handlu elektronicznego (e-commerce). Omówił rolę kształtującego się w Koszalinie e-commerce wraz z projektem CSR VIWA Academy, w ramach którego prowadzone są szkolenia dla studentów Politechniki Koszalińskiej. Pamiętamy jego ekscytujące wystąpienie z poprzedniej konferencji; kiedy to opowiadał o stronie internetowej Level77.eu i specjalnych koszulkach z bohaterami ulubionych gier komputerowych. Tym razem było za długo, ale problemy dynamiki e-commerce czy chybionej kampanii wizerunkowej Wedla są ważne dla ludzi PR. Kolejnym mówcą był dr Piotr Szarszewski, medioznawca i adiunkt w Instytucie Neofilologii i Komunikacji Społecznej. Tematem wystąpienia była analiza strategii wizerunkowej Koszalina, która według prelegenta wypada zdecydowanie poniżej oczekiwań. Podczas prezentacji zaproponowano jednak szereg rozwiązań, które mogłyby przyczynić się do poprawy promocji miasta. Następne wystąpienie dotyczyło analizy koszalińskich organizacji politycznych w mediach społecznościowych, której dokonał Jacek Wezgraj, aktywista miejski oraz członek Stowarzyszenia Lepszy Koszalin. Nie zabrakło także danych, związanych z aktualizacjami stron www przez dane partie oraz ich aktywnością na portalach społecznościowych. Z początkowej, ciekawej prezentacji, ostatecznie skończyło się na auto promocji partii (nie ukrywajmy się użyć tego słowa) "Lepszy Koszalin". Porównania, kto ma więcej osób lubiących stronę nie jest zbyt istotną......

autor: Redakcja, zdjęcie Dawid Najman

1 2 >