<< Wiosna? Czas na zdrowie!

Wielkimi krokami zbliża się pierwszy dzień kalendarzowej wiosny. Choć pogoda na razie nie rozpieszcza, już teraz warto pomyśleć o powrocie do zdrowych nawyków.

Zimowe zapasy od teraz muszą odejść w zapomnienie bo nadchodzi czas zrzucenia z siebie ciężkich kurtek i szalików. Przez cały okres zimowy nasz organizm był odcięty od słońca, co z pewnością oznacza niedobór witaminy D. Warto więc założyć okulary przeciwsłoneczne i już pierwszego pogodnego dnia wybrać się na mały jogging. Bieganie, spacer, czy aerobik, forma nie ma znaczenia, ważne, że na świeżym powietrzu. Promienie słoneczne są szczególnie odżywcze dla organizmu człowieka, ale bogatym źródłem witaminy D są również różnego rodzaju ryby, owoce morza i produkty mleczne.

W swoją dietę warto włączyć to, co najlepszego przynosi nam wiosna czyli pierwsze świeże warzywa, tzw. nowalijki. Nie dość, że dzięki nim nasza dieta jest urozmaicona i ciekawa, to jeszcze wspomagają nasz organizm o witaminy, pierwiastki odżywcze i mikroelementy, takie jak witamina C, beta-karoten czy potas. Ważne, aby nowalijki wzrastały na naturalnych nawozach, bez azotanów, dlatego warto zaopatrywać się u zaufanych dostawców lub założyć własny mini-ogród warzywny. Takie rozwiązanie z pewnością posłuży nam również jako codzienna forma rekreacji.

...

autor: Joanna Kuczun